Logo kiezen hele happening
Jee zeg ik was even vergeten dat ik zo enorm kon twijfelen
Afgelopen week kreeg ik wat naamlogo voorstellen van mijn lieve vriendin Yvette Pelsmaeker. Ik had haar gevraagd om een handgeschreven naam met een hartje. Tovenaar als zij is begrijpt zij mij altijd direct, dat is ZO fijn!
Ze stuurde 5 voorstellen waarbij zij ook duidelijk haar voorkeur liet doorschemeren. Ik koos eigenlijk direct voor deze (evenals een goeie vriend die naast me zat toen ik de logos kreeg en mijn dochter een uur later):
Waarom?
Net even anders. Stoer. En de pijl in de G zag ik als opwaartse beweging, iets waar ik voor wil zorgen bij mensen.
Dit gaat em worden, dacht ik. Geen twijfel, heel duidelijk.
Toen bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om de vraag op FaceBook te zetten. Ik had mijn keus toch al gemaakt maar was ook wel nieuwsgierig naar de reacties.
En toen kwam de twijfel. Massaal werd er namelijk voor het eerste logo gekozen. Na de eerste tien reacties, die allemaal unaniem voor 1 kozen, moest ik eigenlijk alleen maar lachen om mezelf. Ik dacht, hoe is het toch altijd mogelijk dat mensen altijd iets anders kiezen dan ik?! Maar het maakte me niet uit want ik had toch al gekozen, eigenwijs als ik ben. Story off my life. Als iedereen naar links wil, heb ik het gevoel dat ik naar rechts wil. Altijd zo geweest, niet altijd iets mee gedaan.
Na meer dan 90 reacties op het bericht, die op een paar na, allemaal voor 1 kozen en dit zelfs onderbouwden, ging ik toch twijfelen. En dat is best raar voor mijn doen want meestal trek ik toch mijn eigen plan, ongeacht wat iedereen ervan vindt of denkt.
Eigenwijs? Euh ja, best wel maar dat ben ik ook. Anders zoals mijn dochter, vriendinnen en ik dat noemen.
En nu weet ik het dus even serieus niet. Mijn gevoel zegt dat ik bij mijn eerste keus moet blijven maar mijn hoofd zegt dat ik niet zo eigenwijs moet doen en misschien toch maar eens moet kiezen wat anderen aangeven mooi te vinden.
Dilemma dus. Nou ja, eigenlijk meer een luxe probleem want ik vind beide mooi. 1 vind ik vrouwelijk en stijlvol en 2 dus anders en stoer. En terwijl ik de woorden nu type in vergelijking passen de woorden van 2 meer bij me.
Anyway. Ik ga er nog maar een paar nachtjes over slapen een nieuw logo kiezen dat doe je dus niet zomaar en zoals Sartre het zo mooi verwoord: We are our choices kortom, het nieuwe logo MOET precies bij mij passen!